ID 1
Τίτλος Αναπτυξιακή Βιολογία
Κωδικός ΣΤY1
Τύπος Υποχρεωτικό
Επίπεδο Προπτυχιακό / Undergraduate
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα
Έτος σπουδών 3
Εξάμηνο 6
Αριθμός πιστωτικών μονάδων 7
Ον/μο διδάσκοντος Κ. Φλυτζάνης
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα Σκοπός του μαθήματος είναι η μελέτη της ανάπτυξης του πρώιμου εμβρύου
Δεξιότητες Στο τέλος αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν αναπτύξει δεξιότητες: α)Ικανότητα να επιδεικνύουν γνώση και κατανόηση των εννοιών, αρχών και θεωριών που σχετίζονται με τη Αναπτυξιακή Βιολογία β)Δεξιότητες μελέτης που χρειάζονται για μεταπτυχιακές σπουδές και για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη γ)Ικανότητα να αλληλεπιδρούν με άλλους επιστήμονες σε συναφή ή διεπιστημονικά πεδία
Προαπαιτήσεις Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα μαθήματα. Είναι απαραίτητες γνώσεις Κυτταρικής και Μοριακής Βιολογίας
Περιεχόμενα (ύλη) του μαθήματος Καθορισμός αρχέγονων γεννητικών κυττάρων. Ωογένεση και σπερματογένεση. Γονιμοποίηση. Ενεργοποίηση του μεταβολισμού του ωαρίου. Αυλάκωση (πρότυπα αυλάκωσης). Ρύθμιση γονιδίων στο πρώιμο έμβρυο- ωογενετικά και ζυγωτικά mRNAs. Ενεργοποίηση του εμβρυϊκού γονιδιώματος. Οργάνωση του πρώιμου εμβρύου ασπόνδυλων και σπονδυλωτών. Κέντρο Nieuwkoop. Καθορισμός του οργανωτή Spemann και Mangold και ρόλος του οργανωτή. Γαστριδίωση: Καθορισμός κυτταρικών πληθυσμών. Καθορισμός του εμβρυϊκού άξονα στα σπονδυλωτά. Καθορισμός του εμβρυϊκού άξονα στα ασπόνδυλα (γονίδια μητρικού επηρεασμού και γονίδια τμηματοποίησης). Ομοιωτικά γονίδια – HOM/HOX κώδικες γονιδίων. Ρυθμιζόμενη και μωσαϊκή ανάπτυξη. Κυτταρική επικοινωνία: Δίκτυα μορφορυθμιστικών μορίων (πρωτεογλυκάνες, γλυκοπρω- τεϊνες, ιντεγκρίνες και μόρια κυτταρικής προσκόλλησης) και αυξητικών παραγόντων συνεργούν στην επαγωγή και καθορισμό κυττάρων. Κυτταρική μετανάστευση, προσ- κόλληση και μορφογένεση. Μορφογόνα, μορφογενετικά πεδία. Διαφοροποίηση. Διαγονιδιακοί οργανισμοί. Κλωνο ποίηση αμφιβίων και θηλαστικών.
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη

1) «Αναπτυξιακή Βιολογία» Ν. Ζάγκρης, Εκδόσεις Πανεπιστημίου Πατρών, Πάτρα 2010
2) “Developmental Biology” (9th ed.), S.F. Gilbert, Sinauer Associates, Inc., Sunderland, Massachusetts, 2010

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι Διαλέξεις με τη χρήση διαφανειών ή/και power-point, Εργαστηριακές ασκήσεις
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης Γραπτές εξετάσεις
Γλώσσα διδασκαλίας Ελληνική. Μπορούν όμως οι παραδόσεις να γίνουν και στην Αγγλική γλώσσα στην περίπτωση που αλλοδαποί φοιτητές παρακολουθούν το πρόγραμμα
Last modified 2014-12-23 11:19 AM